Известие

Collapse
No announcement yet.

Не духа достатъчно студено

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Не духа достатъчно студено

    Здравейте,
    странна тема поради минусовите температури но!
    След като се затопли купето прекалено добре, прехвърлям градусите на 16. Проблема обаче е, че продължава да духа сравнително топло с леки изменения в топлината на въздуха. Имам служебен форд транзит, при него като завъртя на студено вътре става като в аляска. Къде може да е проблема?
    Alfa Romeo GTV - 1.8 - 144hp TS
    Alfa Romeo 159 - 1.9 - 160hp JTS

  • #2
    Аз не мисля, че имаш проблем. Климатроника ми прави впечатление, че използва сложен алгоритъм от изчисления спрямо външна и вътрешна температура, влажност и т.н. Има разлика в това да задаваш 16гр когато навън е 30 и 16 гр. когато навън е -1.
    Alfa Romeo 159, 1,9JTS EX

    Comment


    • #3
      Изключи климатика/климатроника, пусни го само на велитилация(вентилатор) и отвори клапата за свеж въздух ...

      =======================================

      При температури около 0 градуса (някой каза под +4 градуса) климатрикът/троникът не работи имал температурен сензор който го изключвал(компресора де).
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
        Изключи климатика/климатроника, пусни го само на велитилация(вентилатор) и отвори клапата за свеж въздух ...

        =======================================

        При температури около 0 градуса (някой каза под +4 градуса) климатрикът/троникът не работи имал температурен сензор който го изключвал(компресора де).
        Подкрепям.

        Comment


        • #5
          Да ви кажа само че при мен когато датчика усети изпотяване на предното стъкло, пуска и климатика, без значение дали навън е 0гр, -10гр и т.н., така че това с теорията вероятно се дължи на недостатъчно налягане в климатичната система породено от свиването на фреона. При мен е зареден според заводските спецификации преди 2-3 месеца. Не претендирам че това е 100% така, но при мен е факт.

          Пс По-вероятно в случая да има проблем с клапата студен/топъл въздух, т.е. да не се движи до максималните си положения. При мен вероятно го има същия проблем защото не духа достатъчно горещо, въпреки че наскоро обезвъздуших системата от всички възможни пробки.
          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
          Горе главата, нищо че е празна...

          Comment


          • #6
            Това, че бутончето ти светва не означава, че климатика (компресора) се пуска реално. Има две основни причини:
            1. Изпарителя трябва да поддържа положителни температури. Целта е върху него да има само конденз, а не лед. Ако по някаква причина, най-често развален датчик, който му следи температурата, се позволи падане на температурата му под 0 градуса, влагата от въздуха, която минава през него замръзва много бързо. Резултата е спиране на въздушния поток и почти никакво охлаждане/отопление. Най-често това е причината за изгарянето на управлението на вентилатора в купето.
            2. При ниски температури на въздуха, който минава през изпарителя, не може да преобразува фреона от течна фаза в газова такава. В следствие на това той постъпва в течно състояние в компресора, като му прави хидравличен удар = смърт на компресора.

            п.п. Не и спомням точно при 159 как е, но на много коли "Lo" показанието на климатика реално не се разчита от системата като възможно най-ниска възможна температура = на външния въздух (да кажем да духа с -10 градуса от духалките), а се преобразува в 16 градусово задание. В следствие на което е възможно при Ло да духа и хладко. Просто има различни алгоритми при различните модели.
            Last edited by BO; d.m.y г., 16:43.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #7
              То още от 156-та (не фейслифта), свети индикатора за пуснат компресор при минусови температури, ама реално не работи.
              Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
              Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
              Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
              Alfa Romeo 156, 2.0TS

              Comment


              • #8
                Благодаря за отговорите! Все пак ще проверя клапата тъй като уш пускам изцяло свеж въздух без компресора. Започна да се замислям и за филтъра на купето защото не е сменян и чистен от 9к.
                Alfa Romeo GTV - 1.8 - 144hp TS
                Alfa Romeo 159 - 1.9 - 160hp JTS

                Comment


                • #9
                  2. При ниски температури на въздуха, който минава през изпарителя, не може да преобразува фреона от течна фаза в газова такава. В следствие на това той постъпва в течно състояние в компресора, като му прави хидравличен удар = смърт на компресора.
                  Е, ти пък хептен ахмашката го подкара ...

                  Все едно не е предвидено такова нещо.

                  Няма ли акумулатор тази климатична система ...

                  Ако автомобилът е с климатик, а не с климатроник може и да не може през зимата да духа студено...

                  Това и много от стационарните климатици не могат добре...
                  Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                    ...
                    Все едно не е предвидено такова нещо.
                    ...
                    Ми, предвидено е. Компресора просто не тръгва.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #11
                      Проблем с климатика

                      Здравейте,

                      Преди 2-3 седмици усетих, че климатроника не духа студено. Закарах колата в сервиз. Дозаредиха го (около 300 мл.) и всичко беше наред. Преди 5 дена пак проблем. Закарах я на друго място и се оказа че фреона пак го няма. След допълване ми смениха и цевичките които са на тръбите за зареждане. И се започна: работи без проблем при първо потегляне. След това почва да духа топло. След 1-2 часа престой започва пак да работи, и после пак спира (вчера проверих фреона, няма течове). След като разговарях с майстора, предполага че е датчика за облединяването на компресора или някой вътрешен датчик за температура. В понеделник ще я закачам на диагностика. Ако някой е имал такъв проблем може ли да ми каже какво да гледам на диагностиката и къде се намират тези датчици.
                      _________________________
                      АЛФА РОМЕО 159 SW Тi 2.4 JTDM 20V Q-tronic 200 hp, 2008

                      Comment

                      Working...
                      X